piątek, 7 maja 2010

Dobra reklama != droga reklama

Witam drogich czytelników. Dzisiaj pozwoliłem sobie na małą prowokację "techniczną" w tytule, ale już śpieszę wyjaśnić co oznacza. Użyty symbol "!=" oznacza zaprzeczenie równości. Tak! Wieloletnia praktyka pokazuje iż to czy reklama jest dobra (skuteczna) nie jest równoznaczne z tym że jest droga.

Zaryzykował bym nawet stwierdzaniem iż najlepsza reklama to tak która jest skuteczna i tania - oczywiście w granicach rozsądku bo niestety nie na wszystkim da się zaoszczędzić bez ponoszenia strat w jakości.

No dobrze, ale co zrobić aby uzyskać tania i skuteczną reklamę? Tu z pomocą przychodzą działania BTL (below thi line - czyli niestandardowe). Ważny jest dobry pomysł - pomysł który się sprawdzi a nie będzie obciążał nas dużymi kosztami. Co prawda z takim pomysłem jest pewien problem - bo jak zlecicie jego opracowanie agencji PR lub reklamowej to za sam pomysł zapłacicie bardzo dużo. Ale jest też drugie wyjście - jeśli wyrobicie sobie agencję reklamową z którą stale współpracujecie możecie wymyślić go sami (tak! Wasze myślenie nic Was nie kosztuje) i jedynie skonsultować z zaufaną agencją sposób jego realizacji i szanse na powodzenie - a to już nie powinno Was nic kosztować albo przynajmniej bardzo niewiele.

Drugą kwestią jest skuteczność sposobu. W przypadku takich działań i pomysłów nie ma innej metody niż zainwestowanie na początek w Wasz pomysł minimalnej kwoty która pozwoli rozpocząć jego realizację a następnie dokładnie obserwować skutki. Dla przykładu (pomysł owszem jest standardowy i stanowczo nie z dziedziny BTL, ale dobrze obrazuje sposób postępowania): wymyśliliście ulotki. Nie drukujecie od razu 100 tyś, tylko pomimo większego kosztu pojedynczej ulotki drukujecie na początek 100 do 500 szt, rozdajecie i dokładnie analizujecie czy przynoszą one efekt.
W sumie najbardziej Was obciążająca jest ta analiza (choć bardziej przez swą czasochłonność niż koszty) ale tylko tym sposobem da się takie pomysły weryfikować.

Nasza firma, zawsze służy Państwu pomocą w zakresie działań reklamowych BTL, oferując swoją fachowość, profesjonalizm i doświadczenie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz