piątek, 28 maja 2010

Ceny w reklamie

Dziś temat banalnie prosty, jednak często przysparzający wielu nieporozumień. Szczególnie podatne są na niego nowo powstałe firmy oraz ludzi którzy dopiero zaczynają kontakt ze światem reklamy. Sprawa dotyczy tym razem cen - tych które podają wykonawcy reklam ale także tego jak rozumieją je zamawiający.

Na ryku reklamowym, przyjętym zwyczajem jest podawanie cen netto, i należy o tym pamiętać gdyż wiele razy widziałem wynikające z tego tytułu nieporozumienia. Firmy i ludzie którzy jeszcze nie mieli styczności z tą branżą często odbierają podane ceny jako ceny brutto i potem są zdziwieni.

Wykonawcy reklam, oczywiście w ofertach zawierają prawnie wymaganą klauzulę iż podane ceny są cenami netto, ale jako że na rynku jest to zwyczajem, informacja ta zawsze jest dość mała i nie zawsze zauważalna na pierwszy rzut oka, tak aby nie przysłaniała pozostałych istotnych informacji. Należy pamiętać i VAT na wszystkie usługi i produkty reklamowe wynosi 22%.

Nasz firma, gdy tylko zorientuje się iż ma do czynienia z osobą jeszcze nie obeznaną w z rynkiem reklamy zawsze podaje obok lub w nawiasach tudzież w inny sposób ceny brutto. Nie jest to jednak regułą, a niektórzy nie wiem czemu dobrze starają się ukryć fakt iż dopiero zaczynają co naszym zdaniem nie jest zbyt rozsądnym zachowaniem, bo prowadzi do nieporozumień.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz