wtorek, 20 kwietnia 2010

Wizytówki

Wizytówki - niby temat prosty. Z założenia powinny służyć do przedstawienia osoby a także firmy z którą ta osoba jest powiązana. Niestety osoby je zamawiające często nie zdają sobie z tego sprawy. Nie raz spotykamy się z problem polegającym na tym iż na wyraźne życzenie naszych klientów zamiast wizytówki tworzymy "gazetę" w formacie wizytówki.

Z jednej strony rozumiem chęć firm do tego aby tanim kosztem (wizytówki ogólnie nie są drogie) przy okazji druku wizytówek jak najdokładniej przedstawić swoją firmę. Dlatego też chcą umieścić na wizytówce jak najwięcej informacji i ciężko ich przekonać że takie rozwiązanie nie jest najlepsze.

Wizytówka jest wyjątkowo małym formatem i wbrew oczekiwaniom takich klientów umieszczenie dużej ilości informacji na wizytówce, zamiast pomóc w przedstawieniu firmy wywołuje efekt wręcz odwrotny - gdyż wizytówka taka wraz z wzrostem ilości informacji staje się coraz bardziej nieczytelna!

Także wykorzystanie formatu wizytówkowego od razu jako firmowej ulotki także nie jest dobrym pomysłem - także ze względu na czytelność - wydanie ulotki w większym formacie - pomimo nieco wyższych kosztów na pewno przyniesie o wiele lepszy skutek i Wasz pieniądze nie zostaną zmarnowane.

Wracając do wizytówki - powinna ona zawierać tylko niezbędne informacje o danej osobie i minimum informacji o firmie. Ogólna zasada jest taka iż im mniej informacji na wizytówce, tym bardziej staje się ona czytelna, a tym samym lepiej przyjmowana przez jej odbiorcę. Nie bez znaczenia jest też fakt - iż na takiej wizytówce w razie potrzeby możemy także zanotować odręcznie pewne informacje dla jej odbiorcy - gdyż jeśli nie jest przeładowana - po prostu jest na niej na to miejsce.

Ogólnie zasada jest taka iż na wizytówce powinno się znaleźć: imię i nazwisko oraz stanowisko osoby, logo i nazwa firmy, adres firmy, tel (zwykły i komórkowy - po jednym numerze) do danej osoby, ewentualnie w ramach konieczności nr faksu, adres e-mail, oraz jeśli nie ma potrzeby umieszczania jakichś pozostałych danych - ewentualnie adres www firmy. Poza tym mogą się tam znaleźć tylko elementy dekoracyjne (oczywiście mowa o dobrej i czytelnej wizytówce).

Jeżeli zajdzie potrzeba dodania dodatkowych informacji tylu adres oddziału, telefon centrali czy sekretariatu numer nip, regon czy inne dane, większe ilość numerów telefonicznych czy bardziej obszerne przedstawienie fiemy (nie więcej niż do 5 krótkich punktów) - należy koniecznie (o ile zależy nam na czytelności wizytówki) zdecydować się na droższą opcję wizytówki dwustronnej i dane te umieścić na odwrocie.

Pamiętajcie - wizytówka to nie tylko kawałek papieru - to bardzo ważny element Waszego wizerunku przez pryzmat którego często jesteście postrzegani. Warto zadbać aby klienci z chęcią oglądali Wasze wizytówki. Nasza firma zawsze stara się doradzić klientom jak najlepsze rozwiązanie, choć czasem bywa to trudne.

1 komentarz: