piątek, 23 kwietnia 2010

Czas

Czas, a w szczególności terminy odgrywają w zdecydowanej większości przypadków działań promocyjnych istotną rolę. Obserwuje się często iż klienci przychodzą do wykonawców ze zleceniem na ostatnią chwilę. Co prawda wykonawcy w tej branży są do tego przyzwyczajeni, nie mniej chciałbym namówić Państwa na wcześniejsze planowanie takich działań i jak najszybsze zgłaszanie ich wykonawcom - nawet jeśli nie mają być wykonane od razu. Niesie to za sobą pewne korzyści dla Was które postaram się krótko tu omówić.

Po pierwsze - wykonawcy wiedzą na pewno lepiej od was ile potrzeba czasu na rzetelne wykonanie danej pracy. Jak zgłosicie się wcześniej nic się nie stanie - po prostu ustalicie odpowiedni termin tak aby na spokojnie ze wszystkim zdążyć, natomiast gdy przyjdziecie za późno - zaczyna się gonitwa ze wszystkimi jej konsekwencjami o których dalej.

Po pierwsze gdy już jest za późno pewnych rzeczy może się po prostu nie dać wykonać ze względu na czasochłonność procesu technologicznego. Ale pomijając ten aspekt, pozostałe rzeczy wykonywane pośpiesznie po prostu nie są w stanie być zrobione poprawnie jakościowo lub co najmniej formalnie (w końcu gdzieś ten czas trzeba urwać). Przykładem niech będzie tu montaż kasetonu, tabliczki itp. Formanie aby go powiesić zgodnie z prawem po złożeniu dokumentów w urzędzie trzeba odczekać 30 dni - gdy urząd ma uwagi ten termin może się jeszcze wydłużyć. (pisałem o tym gdzieś wcześniej) Niby wykonawca w takim przypadku zamontuje daną rzecz,, nie mniej to Wy jesteście narażeni na odpowiednie kary administracyjne. Innym mniej oczywistym przykładem są wykonania różnych rzeczy - gdzie n.p. klej powinien leżeć zaciśnięty przez 24h aby nabrał pełnej wytrzymałości - a trzyma się go tylko 12 - bo czas, bo klient potrzebuje - owszem taka rzecz będzie równie dobrze sie prezentować nowa - jednak jej trwałość będzie znacznie niższa.

Drugim aspektem bardzo istotnym przy braku czasu - jest projekt danej rzeczy, akcji czy czego tam trzeba. Gdy nie ma czasu - po prostu brakuje go na "doszlifowanie" projektu i często w takich wypadkach pojawiają się w projektach błędy często też musimy zaakceptować nie do końca podobający nam się projekt - właśnie ze względu na brak czasu. Ponad to wszelkie projekty artystyczne (typu jakaś grafika) wymagają podejścia twórczego. Niestey żadne człowiek nie jest w stanie twórczo myśleć nieustająco i ma gorsze i lepsze dni. Jak jest czas to grafik nie mający najlepszego pomysłu odłoży go zajmie się czymś innym i wróci do projektu za dzień czy dwa (zdarza sie to nawet najlepszym) i gwarantuję że taki projekt będzie o niebo lepszy niż projekt wykonany pod presją czasu.

Po trzecie przy braku czasu narażamy się na to iż nawet drobny wypadek losowy, jakiekolwiek nieprzewidziane zdarzenie może zniweczyć wszystko poprzez niedotrzymanie terminów. N.p. projektant (z różnych przyczyn) spóźni się z oddaniem projektu. Nie istotne jak się z nim rozliczymy, czy zapłaci nam karę czy nie - bo przy braku czasu n.p. drukarnia powie nam że po spóźnieniu oniu już tego na pewno nie wydrukują - i pozostajemy się bez reklamy.

Ostatnim bardzo ważnym czynnikiem dla Was na pewno są koszty. Planują i zamawiając pewne rzeczy z dużym wyprzedzeniem da się osiągnąć w negocjacjach o wiele lepsze ceny niż przychodząc w terminie (bo n.p. jest możliwość iż pomimo że potrzebujemy pół jakiejść płyty - a niestety trzeba zapłacić za całość bo jest rzadko spotykana - gdy jest czas i zlecenie leży u rzetelnego wykonawcy to gdy mamy szczęście i pojawi się ktoś chętny na drugie pół obniży nam on cenę). Poza tym za prace zlecane po terminie w ekspresowych czasach realizacji często trzeba płąścić więcej - niejednokrotnie wielokrotnie więcej.

Tak że wszystkich Państwa namawiany do odpowiednio wczesnego planowania i zamawiania wszelkich działań reklamowych i promocyjnych. Kontakt z naszą firmą znajdziecie Państwo na naszej stronie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz