poniedziałek, 20 września 2010

Montaż reklamy

Temat może mało istotny dla kogoś kto zleca montaż reklam firmie zewnętrznej. Jednak z doświadczenia wiem, że część firm chcąc zaoszczędzić próbuje montować reklamy w własnym zakresie. Zresztą, jak są to firmy mające możliwości w tym zakresie to jest to całkiem słuszne i rozsądne postępowanie.

Czyha tu jednak na Was pewne niebezpieczeństwo prawno-kosztowe, szczególnie gdy reklama montowana jest w mieście. Polega ona na zajęciu tak zwanego pasa drogowego. Problem w tym, iż pomimo, że pewne reklamy nie potrzebują zgody na jego zajęcie, to już sama czynność montażu jak najbardziej. Trzeba zawsze się zorientować czy w trakcie montażu nie będziemy zajmować pasa drogowego. Najczęstszym przypadkiem, który możemy tu podać jako przykład jest reklama płasko montowana do ściany budynku w centrum. Nie wymaga ona (w większości przypadków) zgody na zajęcie pasa drogowego. Jednak już sam jej montaż, czyli rozstawieni rusztowań czy zwyżki jak najbardziej tak.

Czym grozi nie uzyskanie takiej zgody? Co najmniej kikusetzłotowym mandatem i natychmiastowym przerwaniem robót montażowych. A gdyby zdarzył się nie daj Boże w okolicy jakiś wypadek, możemy być pociągnięci do odpowiedzialności jako jego pośredni sprawcy. A ile kosztuje uzyskanie takiej zgody? Zazwyczaj kilkanaście do pięćdziesięciu złotych (stawki są zróżnicowane), wypełnienie kilku papierków i złożenie w odpowiednim urzędzie, tym który zarządza drogą na której będzie wykonywany montaż.

Sensowym jest zatem wystąpienie o taką zgodę, gdyż niewielkim kosztem, zabezpieczamy się przed bardzo wysokimi kosztami. Nasza firma, za każdym razem występuje o stosowną zgodę na zajęcie pasa drogowego, ilekroć montaż reklamy dla naszego klienta obarczony jest taką potrzebą.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz