wtorek, 15 czerwca 2010

Samochód

Prosta sprawa - idziemy do wykonawcy, zamawiamy oklejenie i mamy. Ale czy na pewno dobrze to zrobiliśmy?

Po pierwsze jeśli mamy w firmie kilka samochodów warto zadbać o to by wszystkie były oklejone w takim samym "stylu". Nie koniecznie identycznie, ale tak aby dane kontaktowe, logotypy znajdowały się w tych samych częściach samochodów, tak by użyte czcionki były takie same - ogólnie chodzi o to aby odbiorca takiej reklamy łatwo kojarzył samochód z naszą firmą, niezależnie od tego który z nich zobaczy. Owszem w niektórych firmach potrzebne są auta "presiżowe" - trudno dla nich trzeba przewidzieć inny styl oznakowania, ale też ważne aby wszystkie były takie same.

No dobrze, a teraz skupmy się na pojedynczym samochodzie. Pierwsze czego chcę odradzić to oklejanie auta wycinanymi kolorowymi foliami. Jest to już technologia przestarzała i nie najlepiej odbierana przez potencjalnych klientów. Jeśli ktoś wam oferuje takie rozwiązanie bez dobrego uzasadnienia merytorycznego (nie tylko cenowego) zwyczajnie Was oszukuje. Dlaczego piszę bez merytorycznego? bo jak w każdej reklamie dobry i przemyślany wyjątek od reguły potrafi zdziałać cuda! - ale jeszcze raz podkreślam: dobry i przemyślany a nie tylko tani.

To teraz ostatnio najpopularniejsze i chyba najlepsze rozwiązanie ze względu na swoje koszty. Oklejamy auto foliami z nadrukowaną pełnokolorową grafiką. Dodatkowo część szyb możemy okleić folią OneWayVison (jest to folia która spowoduje iż z zewnątrz będzie widziana grafika, a od wewnątrz zachowa się częściową przejrzystość szyby - często spotykana na autobusach).

Ostatnim rozwiązaniem, zdecydowanie najbardziej efektownym i rzucającym się w oczy, ale też niestety najdroższym jest stałe zamontowanie na ucie odpowiednio przygotowanych elementów. N.p. dla kuriera paczki na bagażniku dachowym lub tym podobnych rozwiązań.

Po wyborze technologii warto zastanowić się nad treścią. Po pierwsze musi być ona krótka skondensowana i treściwa. Nikt nie będzie czytał "gazety" na aucie. W takiej sytuacji wymienianie całej oferty w postaci punktów, czy jakiejkolwiek innej jest całkowicie pozbawione sensu! no musi być jedno krótkie i treściwe hasło! Szczególnie tutaj warto pamiętać że jeden obraz może zastąpić tysiąc słów. W przeciwnym wypadku nasza reklama może okazać się całkowicie nieskuteczna.

Tak samo nazwa firmy na aucie, pomimo iż powinna się znaleźć jest informacją ostatniego rzędu / ważności i może być tak mała że będzie czytelna dopiero po podejściu do stojącego auta. Dużo większą rolę na aucie odegra nam logo firmy które stanowczo powinno być wyeksponowane.

Ostatnią kwestią są dane kontaktowe. Nie macie co liczyć na to, że ktoś będzie z auta je mozolnie spisywał. Kto ogląda auto? Najczęściej przechodzień który widzie jadące auto przez moment, albo drugi kierowca, który nie ma jak ani gdzie notować. Umieszczanie adresu firmy na aucie jest całkowicie pozbawione sensu. Jedynie słusznym rozwiązaniem wydaje się być numer telefonu, lub adres strony internetowej i to najlepiej zamiennie albo jedno albo drugie. Jeśli numer telefonu to jeden! aby nie rozpraszać uwagi, tak aby odbiorca mógł go łatwo zapamiętać. Adres strony internetowej też jest niezłym pomysłem. W dzisiejszych czasach już prawie każdy korzysta z internetu - więc nie będzie z tym problemu, ważne by adres był krótki i łatwy do zapamiętania.

Ostatnio też coraz popularniejsze robią się kody kreskowe 2D w systemie QRCode. Coraz więzej telefonów komórkowych potrafi je odczytać i zapamiętać. Warto zastanowić się nad ich wykorzystaniem.

Nasza firma może dla Państwa przygotować odpowiedni projekt oklejenia samochodu, a następnie wykonać samo oklejenie, tak aby przyniosło ono Wam korzyści.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz